dijous, 4 de novembre del 2010

La interpretació dels somnis

A l'entrada d'avui, m'ha semblat interessant fer un apunt sobre el tema dels somnis. Així doncs, he intentat recollir una síntesi del pensament que Freud i Jung van fer sobre el tema i he trobat 2 vídeos que m'han semblat interessants i molt entenedors. 
És evident que el món dels somnis és una de les coses més curioses que ens podem plantejar, i en el qual el nostre subconscient hi juga un paper molt important.
Us animo doncs, a que exploreu aquest tema tant interessant i que tants cops ens fa pensar: per què he somiat això? significa que realment ho vull, m'agrada? quina relació hi ha entre els meus pensaments i els meus somnis? és tot funció del subconscient?.....

Freud i Jung, la interpretación de los sueños:



La teoría de interpretación de los sueños de Freud representa las primeras teorías de este con relación a la naturaleza de la psicología de sueños inconscientes, la importancia de las experiencias de la infancia, el lenguaje "hieroglífico" de los sueños y el método que el llama "psicoanálisis" 

Freud considera que todo sueño es interpretable, es decir, puede encontrarse su sentido. La labor de interpretar no recae sobre todo el sueño en su conjunto sino sobre sus partes componentes basándose en una especie de libro de los sueños, donde cada cosa soñada significa tal otra cosa en forma rígida, sin considerar la peculiaridad de cada sujeto. Primero se descompone el relato en partes, y recién al final surge la interpretación final o global, en la cual se nos revela el sueño como una realización de deseos. 

El sueño no es meramente actividad somática: es un acabado fenómeno psíquico de realización de deseos, y por tanto debe ser incluido en el conjunto de los actos comprensibles (no incomprensibles) de nuestra vida despierta, constituyendo el resultado de una actividad intelectual altamente complicada. El deseo aparece disfrazado en el aspecto manifiesto del sueño, en lo efectivamente soñado, proceso denominado 'deformación onírica'. Freud se pregunta porqué tiene que haber una deformación, ya que podría haber ocurrido que el sueño expresara el deseo en forma directa, sin deformación. Esta deformación es intencional y se debe a la censura que el sujeto ejerce contra la libre expresión de deseos, por encontrarlos censurables por algún motivo. 

Experiment: 
http://www.dailymotion.com/video/x79eot_suenos-y-subconsciente_school














Como Freud, Jung creyó en la existencia del  inconsciente. Sin embargo, él no vio el inconsciente como animalista, instintivo, y sexual; él lo vio como más espiritual.
Los sueños eran una manera de comunicar y de conocerse del inconsciente.
Los sueños no eran tentativas de encubrir nuestras sensaciones verdaderas de la mente el despertar, sino que eran algo una ventana a nuestro inconsciente. Sirvieron dirigir al uno mismo despertador para alcanzar integridad. Los sueños ofrecieron una solución a un problema que somos revestimiento en nuestra vida el despertar.
Jung vio el ego pues su sentido del uno mismo y cómo nos retratamos al mundo. La parte de la teoría de Jung era que todas las cosas se pueden ver como contrarios emparejados (es decir bueno/mal, varón/hembra, o amor/odio). Y así el trabajo en la oposición al ego, es el “contador-ego” o qué él refirió como la sombra. La sombra representa aspectos rechazados de se que usted no desea reconocer. Se considera un aspecto de se cuál es algo más primitivo, uncultured, y torpe.

4 comentaris:

  1. Magnífica aportació, Paula!
    Dos videos d'allò més interessants!

    ResponElimina
  2. M'agrada la teva publicació, em recorda que hi va haver un temps en què em va donar per mirar llibres sobre interpretació dels somnis.

    Després, vaig conèixer opinions contràries al fet que els somni fossin interpretables i significatius en la nostra vida.

    Les conclusions a les quals vaig arribar van confirgurar una mica l'opinió que en tinc ara: la majoria dels somnis que tenim poden no tenir cap significat, aquests mantenen la ment activa i barregen elements que hi ha a la nostra ment i/o elements que hem vist darrerament o que esperem veure en un futur.

    D'altra banda, crec que una part dels somnis ens informen/alerten/reflexen l'estat d'ànim i la vivència diària, per exemple, somniar que un examen ens va malament quan encara no l'hem tingut o coses així indica un estat de tensió envers un fet que encara no ha succeït.

    És un tema molt curiòs, algun cop he somiat que repassava tot el contingut d'un examen i pel matí recordava algunes coses que no havia retingut el dia abans i que sortien en el somni.

    Un altre cop, vaig despertar-me d'un malson dins d'un altre somni que encara era pitjor! Al costat del meu llit hi havia un nen mirant-me, semblava de veritat, no sé quanta estona va passar després que em vaig poder despertar, i encara tenia por de no saber si durant la nit havia vist el nen aquell de veritat.

    Com a última idea, hi ha vegades que els nostres propis somnis ens poden arribar a espantar!


    Míriam

    ResponElimina
  3. Un gran món el dels somins. Jo també he llegit un munt de llibres relacionats amb els somnis i realment és un tema que dóna per molt però que cadascú en fa la seva petita aportació.

    ResponElimina
  4. Paula!! Ara ja m'he fet seguidor teu. Veig que heu fet molts més que nosaltres. Estan molt bé. Fins i tot ens poden ser útils a nosaltres.

    ResponElimina